Colegul meu - prietenul meu special!

Proiect finanțat de Raiffeisen Bank

Prin Programul de granturi  ”Raiffeisen Comunități”

Raiffeisen comunitati


  

Fragile X Society

Metoda TOMATIS

1. Ce este Tomatis?

Tomatis-1Metoda Tomatis este un sistem inovator de stimulare prin sunet. Aceasta a fost folosită în întreaga lume de mai bine de cincizeci de ani, scopul său fiind dezvoltarea personală şi corectarea deficienţelor de limbaj şi comunicare, a dificultăţilor de învăţare şi a celor locomotorii. Metoda prezintă interes special pentru persoanele cu ADD/ADHD, dislexie, întârzieri de dezvoltare din spectrul autismului şi dificultăţi de învăţare.

Metoda Tomatis şi DEPRESIA

Lipsă de entuziasm, oboseală și niveluri reduse de energie – acestea sunt cele mai frecvente și cele mai comun auzite plângeri de la clienții care suferă de depresie și sindromul oboselii cronice.

Acești oameni resimt adesea o profundă tristețe, remușcări și nostalgie față de trecut, și-au pierdut interesul pentru viața din prezent și sunt îngrijorați cu privire la viitor. Lipsa lor de energie le afectează vocea, postura, concentrarea etc. În curând acești oameni vor începe să se retragă din viața socială, convinși fiind că nimeni nu este interesat de ei.

Metoda Tomatis şi EPILEPSIA

Cum ar putea să aibă metoda Tomatis, care constă într-o stimulare a urechilor prin intermediul aparatului de ascultare electronic*, vreun beneficiu asupra epilepsiei?
Funcția urechii nu se limitează la a auzi. Într-un fel, am putea spune că auzitul vine după funcții mai importante ale urechii. Mai întâi de toate, funcția principală a urechii este de a furniza o extraordinară energie creierului, în al doilea rând urechile controlează postura și induc o bună verticalitate, astfel încât persoana respectivă nu doar aude, ci și ascultă adecvat.

Metoda Tomatis - DISLEXIA ȘI PROBLEMELE DE ÎNVĂȚARE

Spune-mi cum vorbești, citești și scrii, și-ți voi spune cum asculți.

De-a lungul ultimilor patruzeci de ani, dr. Alfred Tomatis a dezvoltat o abordare care a tratat cu succes copii suferind de dislexie și probleme de învățare. El a descoperit că dislexia își are originea într-o ascultare defectuoasă. De asemenea, a arătat că dislexia poate fi tratată prin refacerea capacităților de ascultare.